05 מאי 2012

הקלות הבלתי נסבלת של התשלום

לאחרונה חזרנו מטיול בן שבוע בפראג המקסימה. אין ספק שמדובר באחת הערים היפות ביותר באירופה - עם נהר מרשים, גשרים מקושטים בפסלים, רובע יהודי עתיק וארמון פראג באופק, כל מי שמטייל בפראג יכול להרגיש בקלות כאילו הוא מטייל בתוך גלויה. אבל גם ליופי יש גבול ואחרי כמה ימים שבהם צילמנו כל דמות מעל המים, הבנו שאפשר וצריך גם להירגע ולחפש את המעבר לנוף, שגם הוא נמצא בשפע בפראג. אוכל טוב, מוסיקה טובה, תיאטרון מעניין ואמנות הרחוב המרשימה, בין אם בגרפיטי, מנעולי אהבה המחוברים לגשרים, וכמובן בדמות הפסלים הסוריאליסטים של דוד צ'רני, עשו כולם את העבודה מבחינתנו בפראג.

מנעולי אהבה בגשר הקטן המחבר לאי קמפה

יפה כמו גלויה


רק דבר אחד קטן העיב על הטיול. באמת משהו קטן. אבל משהו חשוב עבור כל תייר ובמיוחד עבור כל תיירת. לעשות פיפי עולה כסף. כמה? באמת שלא יותר מדי, בשירותים ברחוב שבהם אין אף אחד - 5 קרונות, ובאלו שבהם יושב מישהו ודואג לנקיון הסביר של המתחם - 10 קרונות. אז ביום הראשון כהסתובבנו בעיר, חיפשנו שירותים ציבוריים ושילמנו בהבנה, ומה קרה ביום השני?

כשחייבים אז חייבים


ביום השני ביקרנו במתחם הארמון או המצודה שם שילמנו מחיר נאה עבור כניסה לבניינים, אבל מסתבר שזה לא מספיק וגם כאן, עבור הביקור המפוקפק בשירותים יחד עם זמן העמידה בתור, נאלצנו לשלם 10 קרונות וחוזר חלילה. התחלנו לשמור בצד כסף קטן לפיפי, כדי שלא יקרה לנו מה שקרה לאישה אמריקאית בהריון שבסוף נתנה יורו כדי שתוכל להיכנס כבר לפשתן. מזל שבמסעדות ויתרו לנו על התוספת.

הצ'כים, כך מסתבר, גם לא מפסיקים בפיפי. בכל המוזיאונים שבהם ביקרנו אם רצינו לצלם היינו צריכים להוסיף תשלום של 50 קרונות ומסתבר שהחוק הזה גם לא פסח על כנסיות, שלא רק שדרשו תשלום על ביקור אצלן אלא אף ביקשו תשלום נוסף על צילום. כמו לדוגמא הצילום של הנקרא "שמש פראג", כתר משובץ ביהלומים שעד כמה שאני הבנתי, היה זה העם הבוהמייני שהביא את הכסף עבור היהלומים המשובצים בכתר, ולא הכמרים, אז עכשיו, שודדים את התיירים.

אבל רגע השיא מבחינתי היה במקדונלדס. אמנם ארוחה שם זולה בהרבה מבארץ, אבל אחרי שהתיישבתי עם המבורגר, צ'יפס ושתייה וקמתי שוב כדי לבקש קטשופ, נחרדתי כששמעתי ששקית קטשופ קטנה תעלה לי 6 קרונות. באמת, חבל שלא הבאתי מהבית.

אז בפעם הבאה שאתם משלמים יותר מדי בסופר, תתנחמו בעובדה שבארץ, לפחות הפיפי בחינם, בינתיים.

את הנייר תקחו לפני שתכנסו - אבל לפחות קשטו כאן בפרחים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה