03 אוגוסט 2011

בתים נטושים בתל אביב: חלק ב' - ברנר 10

ממש מול הבית הקודם שכתבנו עליו (בלפור 4), מעבר לכביש, ישנו מגרש חנייה קטן ומאחוריו עומד הבניין של ברנר 10. בעוד שמצידו האחורי הוא נראה סתמי למדי פרט לכמה עבודות גרפיטי חביבות, כאשר ממשיכים לרחוב ברנר עצמו נחשף הבניין במלוא הדרו.



ברנר 10

למרות שלא הצלחנו לגלות דבר על הבניין ניתן להניח על פי לוחות הברזל שהוצמדו לחלונותיו והגדר המקיפה אותו שבהחלט יש מי שמודע לקיומו ולמצבו הנוכחי. יכול להיות שבעלי הבניין הם גם הבעלים של השטח שמאחוריו המשמש חנייה מרווחת לעובדי קופת חולים מכבי הסמוכה. יכול להיות שבעתיד עוד יוקם כאן מגדל, במקום או מסביב למבנה הנטוש.


ייתכן גם שכמו במקרה של בלפור 4 מדובר בבניין הנועד לשימור בהגבלות מחמירות, ולכן נחוץ מישהו שיש לו מספיק כסף להשקיע בשיקום שלא יניב לו רווחי עתק, כלומר נדרש עשיר שאיכפת לו יותר מהסביבה, מאדריכלות ומאסתטיקה מאשר אכפת לו מכסף; אני אישית לא מאמין שדמות מיתית שכזו בכלל קיימת.


כפי שניתן לראות על פי מוטות הברזל הבולטים מחזית הבניין ומצדדיו, כמו גם על פי הדלתות הצרפתיות באמצע הקומה השנייה, פעם היו כאן גם מרפסות.

חלקו האחורי של הבניין

דמיון נוסף של המבנה לבית ברחוב בלפור 4 הוא שגם כאן ממש בצמוד לבניין יש בניין נוסף (ברנר 12) שמצבו החיצוני לא נראה הרבה יותר טוב, אך הוא מאוכלס במלואו, כאשר יחידה אחת אפילו מאוכלסת על ידי סוכנות נדל"ן (!).


לסיום, אם אתם מתעניינים בבניינים נטושים ולא יכולים לחכות יום או יומיים לפוסט הבא שלנו אנחנו יכולים להמליץ על האתר אדריכלות נעלמת של האדריכל שרון רז המתעד מבנים נטושים בכל הארץ, כמו גם על הבלוג שלו נטוש. לאחרונה הוא אף הקים עמותה "לתיעוד צילומי של מבנים ותיקים ונטושים בישראל". חבל שעמותה להצלת מבנים אלה עדיין לא נראית באופק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה