12 נובמבר 2011

איך להכין מאנדו (כיסונים קוריאנים)

בביקור האחרון שלנו בירושלים אכלנו במסעדה הקוריאנית היהלום שבכתר ומעבר לבולגוגי המוצלח, הקימצ'י ההכרחי ותה הג'ינג'ר הטעים ביותר ששתינו, הכי התלהבנו מה-מאנדו שהם הגרסה הקוריאנית לכיסונים מאודים (דומים לגיוזה שלעתים נקראת בארץ דים סאם). כשחזרנו הביתה עשינו כמה חיפושים באינטרנט ומיד ניסינו לעשות אותם בעצמנו.

היהלום שבכתר - לפני (פחות כמה כיסונים) ואחרי

הבצק

רוב המתכונים שמצאנו ממליצים על שימוש בדפי בצק קפואים אבל מאחר שלא מצאנו נאלצנו להכין את הבצק בעצמנו:

מערבבים ביצה עם 3/4 כפית מלח ו-1/4 כוס מים, מוסיפים לשתי כוסות קמח ולשים לכדור בצק (אפשר להוסיף עוד 1/4 כוס מים ליצירת הבצק). נותנים לבצק לנוח חצי שעה ואז מרדדים וחותכים לעיגולי בצק דקיקים. ההכנה פשוטה למדי אבל תהליך הרידוד יחסית ארוך (במיוחד בשבילנו כי לא היה לנו מערוך ונאלצנו להשתמש בכוס גבוהה; החיתוך לעיגולים היה דווקא די פשוט באמצעות שייקר קוקטיילים ממתכת).

המצרכים

המילוי

שוב, מדובר כאן בגרסה שלנו, אבל לטעמנו היא יצאה מוצלחת למדי
150 גרם גזר קצוץ
150 גרם כרוב קצוץ
150 גרם קולורבי קצוץ
150 גרם בצל קצוץ
150 גרם טופו מפורר
300 גרם חזה עוף

3 כפות רוטב סויה
כף שמן שומשום
כף ג'ינג'ר טרי מגורר
כף רוטב צ'ילי
כף שום כתוש
מלח ופלפל

לוקחים את כל הירקות פרט לבצל ומקפיצים קלות עם רוטב סויה עד שהם רכים. את חזה העוף מבשלים במים רותחים עד שהוא עשוי, מסננים ומפוררים באמצעות שני מזלגות. מערבבים את כל חומרי המילוי יחד עם התבלינים (אפשר במקום הצ'ילי והשום לשים 2 כפות פלפל צ'ומה).

ההכנה

תהליך המילוי והקיפול

שמים מעט מילוי במרכז דף הבצק (על עיגול בצק של 8 ס"מ שמנו מילוי בערך בגודל של כדור פלאפל), מרטיבים את שולי הבצק במים ומקפלים לחצי. אפשר גם למשוך את שני הקצוות יחד ליצירת כיסונים במראה קלאסי:

כיסונים מוכנים לבישול

את הכיסונים המוכנים שמנו בכלי אידוי מבמבוק אבל ניתן גם לטגן אותם או להוסיף אותם למרק (במקרה הזה רצוי לוודא שהכיסונים סגורים היטב כדי שלא יתפרקו במרק).

הכיסונים עוברים אידוי

אפשר להכין רוטב פשוט משמן שומשום, רוטב סויה ומעט חומץ אורז.

ההמלצה האחרונה שלנו היא שכשאתם מכינים מאנדו תזמינו אורחים אחרת תמצאו את עצמכם מחסלים לבד עשרים ומשהו כיסונים. למי שיש כוח רצון מספיק אפשר גם להקפיא את הכיסונים המוכנים (לפני האידוי/טיגון/בישול) ולהשתמש בהם בשלב מאוחר יותר.

ולא נודע כי בא אל קרבם

תגובה 1: