13 אוקטובר 2011

על המפה:חמישה דברים שאפשר לעשות עם מפות משומשות

אחרי שחזרתי מאמסטרדם עם המפה המסומנת ששירתה אותנו נאמנה במשך חמישה ימים הבנתי שאין מנוס אלא לחדש וליצור מחדש. לא חייבים לזרוק, ואפילו אפשר לעשות במפות שימוש בהכנת דברים חדשים, ובכך לשמור על הסביבה וקצת לחסוך על דברים שבדרך כלל היינו קונים. אז מתוך הרעיון הזה אני ושי (בעיקר) חשבנו על חמישה דברים שאפשר לעשות עם מפות והכנו אותם (טוב - בעיקר שי). לפניכם הרשימה:

עטיפה לספר
זה אולי ישמע בנאלי, אבל האמת היא שאין דבר יפה יותר משימוש במפה לעטיפת ספר או מחברת לקראת הלימודים של הילדים. העטיפה החדשה מצוינת לספר לגיאוגרפיה, ללימוד אנגלית, או כל שפה אחרת שתבלוט על פני כל שאר הספרים. אם הילדים קטנים, אפשר ללמד אותם את שיטת העטיפה האהובה עליכם, ואם הם כבר יודעים לבד, אפשר פשוט לתת להם את המפות הישנות במקום ללכת לקנות נייר חדש.

מחזיק עפרונות
גם עם מחזיק העפרונות אפשר לשמור על מוטיב החזרה לבית הספר. התהליך פשוט ביותר: מצאו קופסת שימורים או כל קופסת פח עומדת שניתן לשים בה עטים, ועטפו אותה בחלק מהמפה בעזרת דבק פלסטי. התוצאה – חמודה ביותר. ושוב - חסכונית וירוקה.

עטיפה לספר, מחזיק עפרונות וארנק

מניפה
את שעת האוריגאמי כדאי להתחיל עם הילדים בקיפול מניפה שתהיה יפה ושימושית כאחד. לילדים גדולים, אפשר למצוא הוראות למניפה סינית שמסובכת יותר להכנה, ולילדים קטנים, מספיק להכין את המניפה המסורתית לפי השלבים בקליפ הבא:


ארנק מנייר
לילדים גדולים יותר וגם למבוגרים, אפשר לעלות מדרגה ולהכין ארנק מנייר רק בעזרת קיפולי נייר ומספריים, ללא נייר דבק. את התוצאה שווה לתת מתנה לאבא או סבא שיכולים לעשות שימוש בארנק רזה במיוחד. ניתן לעקוב אחרי השלבים השונים בקליפ הבא:


והנה התוצאה:


ארנק ממפה


יצירת אומנות
ואם לא בא לכם לקפל, לגזור או להדביק, אפשר פשוט לקחת טוש או עט ולצייר לפי הקווים המנחים שעל המפה או פשוט למסגר, בלי שום תוספות. מי שרוצה לקבל רעיונות לאמנות מגניבה שעושים על מפות, יכול להציץ בבלוג של אינגריד דאברינגר, שנוהגת להפוך את כל המפות שלה ליצירת אמנות.

תגובה 1:

  1. אוי מקסים מקסים מקסים! אני תמיד שומרת מפות מהתחתיות בערים השונות או סתם - מסומן ליל המלון, החנות האהובה וכו'.. ככה אפשר להזכר במקומות האלו כל הזמן במקום לשמור אותן באיזה ארגז...:)

    השבמחק