11 יולי 2011

איך להכין בירת ג'ינג'ר

בביקור האחרון שלנו באנגליה נדלקנו על בירת הג'ינג'ר שלהם שהחלה לצוץ בכל המעדניות והסנדביצ'יות שלהם (כנראה בשל היותה תחליף טבעי ובריא לכל שאר המשקאות המוגזים). למרות שמה בירת ג'ינג'ר נוטה להיות דלה מאוד בתחום האלכוהול - היא יותר כמו גרסה מבוגרת ומעודנת של הג'ינג'ר אייל הנפוץ - פחות מתוקה ממנו ובעלת טעם עוקצני יותר בשל תכולת הג'ינג'ר הגבוהה. כמובן שקשה להשיג בירה זו בארצנו הקטנה אבל שיטוט קצר באינטרנט חשף שקל מאוד להכין אותה בבית וכעבור כמה נסיונות וגרסאות אני שמח להציג בפניכם את המתכון המנצח:


כל מה שצריך:
ג'ינג'ר טרי
לימון
סוכר
שמרים
בקבוק מים 2 ליטר
משפך
מגרדת

(לכל מי שנלחץ ברגע שמזכירים שמרים, אל תדאגו זה ממש לא מסובך)

ממלאים את הבקבוק במים עד כ-4\3 (או אם הבקבוק כבר מלא במים מינרליים מרוקנים עד ה-4\3) ומוסיפים אליהם סוכר, מיץ לימון וגי'נג'ר מגורד. מבחינת הכמויות אנחנו אוהבים את הבירה שלנו עם טעם חזק של ג'ינג'ר ולא מתוקה מדי אז אנחנו שמים רבע כוס סוכר, מיץ מחצי לימון וחמש כפות ג'ינג'ר מגורד. אם אתם מתנסים בפעם הראשונה אולי כדאי לשים חצי כוס סוכר ושלוש כפות ג'ינג'ר.


ממלאים את הבקבוק במים עד שנותר רווח של כ-2.5 ס"מ, סוגרים את הבקבוק, מערבבים היטב ומעמידים אותו בפינה על מנת שהמים יספגו את כל הטעם מהג'ינג'ר המגורד. כעבור 24 שעות מסננים את תכולת הבקבוק לקנקן, סוחטים את כל הנוזלים מהג'ינגר המגורד, ומחזירים את הנוזל המסונן לבקבוק הפלסטיק. מוסיפים רבע כפית שמרים לבקבוק, סוגרים היטב, מנערים ומעמידים את הבקבוק בפינה חמימה ומוצלת. בשלב זה השמרים יתחילו לעבוד ויפרקו את הסוכר לגז אז כדאי לבדוק את הבקבוק כל כמה שעות כדי שהוא לא יתפוצץ. כשמגיעים למצב בו הבקבוק ממש נפוח ונוקשה (כמו בתמונה) מעבירים אותו למקרר על מנת להפסיק את פעולת השמרים.

עכשיו כל מה שנותר הוא לשתות את הבירה המצוננת ולדמיין שאתם בגינה אנגלית קרירה.



2 תגובות:

  1. תודה. עשיתי ניסויים.
    אם אתם רוצים יותר אלכוהול שימו יותר סוכר וכשהבקבוק נפוח תסובבו קצת את הפקק עד שהלחץ משתחרר ותנו לשמרים לעבוד עוד (וחוזר חלילה).

    השבמחק
  2. אני מנסה וריאציה משלי על המתכון שלכם ויש לי כמה שאלות:
    1. באילו שמרים כדאי/אפשר להשתמש?
    2. כמה זמן (בשעות/ימים) צריך לתת לשמרים לעבוד?
    3. למה לא להוסיף את השמרים כבר מהתחלה, אלא רק אחרי סינון?
    4. האם לדעתכם זה יכול לעבוד עם סילאן במקום סוכר?
    5. כמה אחוזי אלכוהול יש במתכון שלכם?

    השבמחק